24 Ocak 2011 Pazartesi

Dealextreme'den Alışveriş nasıl yapılır?

Dealextreme alışveriş nasıl yapılır?

Merhaba arkadaşlar,
Piyasada bulunamayan ya da fiyatları yüksek olan bazı parçaları uzakdoğudaki değişik sitelerden sipariş edebiliriz.
Ben burada bazı konulara açıklık getirmek istiyorum. Kendim bu alışveriş nasıl yapılıyor diye bir deneme yaptım ve bu deneme sonucunu burada merak eden arkadaşlara aktarmak istiyorum.
Alışveriş yaptığım site:
Alışveriş için gerekenler: Kredi kartı, Paypal hesabı, dealextreme hesabı, uzun süre bulunacağımız bir adres.

Bu siteye üye olduktan sonra ürünlerimizi seçip alışveriş sepetimize ekliyoruz.



Eğer beğendiğimiz ürünler var ise fakat daha sonra bunları almak istiyorsak Add to Wishlist seçeneğine tıklıyoruz. Böylece istek listemize ekleniyor fakat sepetimize henüz eklenmemiş oluyor. Başka bir zaman tekrar bu ürünlere bakabiliyoruz, site içerisinde aramamıza gerek kalmıyor.


 Add to cart seçeneğinden ürünümüzü ekledikten sonra alışveriş sepetimiz karşımıza geliyor. Burada önemli olan nokta alışverişimiz 15 $ limitini geçiyor ise otomatik olarak sitenin bize bir “tracking number” yani kayıtlı posta takip kodu veriyor olmasıdır. Eğer ki alışveriş tutarı 15$’dan az ise bu numarayı kendimiz satın alıyoruz. Unutmayalım ki takip numarası olmayan postalar ülkemizde kolaylıkla kaybolabilmektedir. Kısacası bu numarayı almadan alışveriş yapmamamız gerekmektedir.
Numarayı  Add Tracking# seçeneğini tıklayarak satın alabiliriz. Yalnız 15$ altındaki alışverişlerde bu numaraya 1.70$’lık bir ücret ödenmektedir.


Resimde görülen 2.80$’lık USB ses kartımıza 1.70$’lık tracking numarası eklenince yeni fiyatı 4.50$ oldu.

Alışverişimizi tamamladık. İnternetteki forumlardaki bazı arkadaşlar ürünün paket aşamasında ürüne “Gift” yani hediye yazan bir etiket eklendiğinde ürünün gümrükten daha kolay geçtiğini düşünüyorlar. Fakat bu ne kadar doğru bilemiyoruz. Çünkü eğer paketimiz gümrüğe takılacak olursa en yakındaki, ya da daha doğrusu en yakın ildeki PİM’de (Posta İşleme Merkezi) bu paketi teslim almak zorunda kalıyoruz. Eğer ki paket elimize ulaşmaz ise eve postacı bir ihbarname getirmekte ve belirli bir süre içerisinde (normalde 7 gün)  PİM’e çağrılmaktayız. Bu durumda yanımıza nüfus cüzdanımızı, PayPal’den gelen ödeme yaptığımıza dair email’in renkli çıktısını ve de kredi kartı ektresini veya renkli çıktısını alıp gitmek zorundayız. Ve bunları gümrük memurlarına gösterdiğimizde zaten kendi kendimize hediye gönderdiğimiz ortaya çıkacaktır, ve pakette hediye yazmasının hiçbir anlamı olmayacaktır. Zaten gümrük mevzuatına göre 150€ altı alışverişlerimiz gümrüğe tabi değildir. Fakat gümrük memuru paketteki ürüne 150€’dan daha fazla fiyat biçer ise mevzuata göre %10 vergi ödemek zorundayız. Diğer bir alternatif ise gümrük memurunu üstlerine elimizdeki belgelerle şikayet etmektir. Buna gerek kalacağını sanmıyorum.
Eğer hediye yazılmasını istiyorsak 0,01$ “Add Drop Shipping Service”ye tıklamamız gerekiyor.

Resimde görüldüğü gibi Drop shipment and Gift Service diye bir yazı sepetimize eklendi. Parantez içerisinde ise “DX logosunu paketten kaldırır” ibaresi bulunuyor. Ama ne farkeder. Posta gönderiliyorken DealExtreme zaten paket içerisinde neler olduğunu ve fiyatlarını paket üzerine basıyor.


Yani bir şirketten alışveriş yaptığımız ortada. Yeni mevzuata göre gönderinin hediye olup olmaması teoride bir etken değil.
Gümrük Mevzuatı:

BEŞİNCİ KISIM
Gümrük Vergilerinden Muafiyet ve İstisna Tanınacak Haller
BİRİNCİ BÖLÜM
Önemli Değeri Olmayan Eşya
Posta veya hızlı kargo yoluyla gelen eşya
MADDE 45-(1) Türkiye Gümrük Bölgesindeki bir kişiye posta ya da hızlı kargo taşımacılığı yoluyla gelen, gümrük kıymeti gönderim başına toplam 150 Avro’yu geçmeyen, ticari miktar ve mahiyette olmayan eşyaya muafiyet tanınır.


Alışverişimizi yaptıktan sonra alışveriş sepeti sayfasında Paypal seçeneklerinden ikincisi tıklayıp yönergeleri takip ederek alışverişi tamamlıyoruz.


Önemli:
Shipping seçeneğinde AirMail seçili olacak. Bu siteden gönderilen ürünler devlet postası ile gönderilmektedir.


Alışverişi yapmak kolaydır. Önemli olan postanın kaybolmamasıdır. Bunun için bize mail ile gelen tracking code ile http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp sayfasından ya da www.dealextreme.com sayfasındaki MyAccount seçeneğinden posta takip sayfasına ulaşıyoruz.


Şimdiye kadar yazdıklarımdan daha önemli olan konu postadır.
1.       Dealextreme sayfasında gönderi shipped (gönderildi) görünüyor fakat Hongkong posta takip sayfasında  “Other” başlıklı bir sayfa ve bir takım yazılar çıkıyor, ama sizin kargo ile ilgili bir yazı yok? Hongkong postası daha kayda geçmemiştir. Kayda geçmesi 3-4 işgününü bulmaktadır.
2.       “Airmail” seçili ise Posta ücreti yoktur.
3.       Satın aldığınız eşya mutlaka stokta bulunuyor olmalıdır.
4.       Cep telefonu, bıçak, çakmak gibi yanıcı patlayıcı maddeler, lazer, özellikle yeşil lazer göndertilmesi tavsiye edilmez. Gümrükten hiç teslim alamama durumu söz konusu olabilir.
5.       FM radyolu ya da tvli ürünler için bandrol ücreti ödemek zorundasınız.
6.       DX’in de kendine özgü tedarik süreci vardır. Bir malı aldınız. Yaklaşık bir hafta sonra gönderilir. Bazen DX de tedarikçiden malı bekliyor olabilir o zaman süre de uzar.
7.       Diyelim birkaç parça mal aldınız. Bir kısmı tedarik edildi, bir kısmı henüz tedarik edilemedi. O zaman DX tedarik ettiği kısmı size gönderir, tedarik edemediğini de de daha sonra gönderir. Bu gönderim tipine splitted adını verir.Elinizdeki tracking numarasını gönderdikleri için kullanır, daha sonraki gönderdikleri ürünler 6$’dan yüksek tutara sahip ise onlara da tekrar tracking no verir. Eğer bu tutardan az ise kayıtsız posta olarak gönderir.
8.       3-4 işgünü sonra postanızın gönderildiğine dair http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp sitesinde ingilizce mesaj yazacak.

Bundan 2-3 işgünü sonra http://www.ptt.gov.tr/tr/interaktif/kayitliposta-yd.php sitesinden aynı tracking numarası ile gönderinizin nerede olduğunu aşama aşama görebileceksiniz.
Siparişi 6 Ocak 2011 tarihinde vermiştim.  25 Ocak yani 19 gün sonra postaneye giderek kendim teslim aldım.
Eğer posta hiç gönderilmez ise ne yapılır onu da postam hiç gelmediğinde deneyimlerimi aktarırım.
Ayrıca gümrüğe takılma durumu ile ilgili deneyimlerimi de gerçekleştiğinde buraya yazacağım. Ayrıca vergi ya da bandrol konuları tek binada halledilebiliyor mu o da önemli. Bunları deneyimim oldukça buraya yazacağım.


Edit: (08.08.13) Arkadaşlar 2012 yılından itibaren yukarıdaki kanun maddesi değişmiş olup gümrük vergisiz sipariş limiti 75 €'dur. Yılda 5 defaya kadar vergisiz sipariş verilebilir. 6. siparişten itibaren sipariş tutarı 10€ dahi olsa gümrük vergisine tabidir. En azından teoride. Başka değişiklikler de mevcut olabilir.
Yukarıdaki bilgilerin doğruluğu, alışveriş ya da başka bir işlemden doğabilecek zararlar konusunda herhangi bir sorumluluk kabul etmediğimi beyan ederim.

Bir diğer Posta takip sitesi, belki de en iyisidir: http://www.17track.net/index_en.shtml
 

7 yorum:

  1. mukemmel bir paylasim tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Aldığım ürün arızalı çıktı.Bana geri gönder değiştirelim diyor.Ancak kargo masrafları iade politikasında tarafımızdan karşılanır demesine rağmen ben buradan ürünü göndermek için kargo ücretini ödemek zorundayım.Böyle bir durumda izlenecek yol konusunda yardım edebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  3. Sanırım kargo ücretini kendiniz ödemek zorundasınız. Çok pahalı bir ürün ise PTT'den gönderin derim. ucuz ürün ise hiç uğraşmayın. iyi alışverişler. Turgay

    YanıtlaSil
  4. Kanun değişti. 75 Euro sınır düşürüldü. Bir şahıs 2 ayda 1 defa ürün getirtebilir. ürünlerden 2 adetten fazla olduğunda ticari kabul edilir. Bir yıl içerisinde de 5 defa mal getirtebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki ticari kabul edilirse bize ne gibi bir ücret yansır? Bilginiz var mı?

      Sil
  5. hongkong post sitesine girdiğimizde boşlukları tam olarak nasıl dolduracağız yardımcı olun....

    YanıtlaSil